søndag 5. juni 2011

Eksamen

Studentens "arbeidsbord."
Selvvalgt plage. Nå har jeg hjemmeeksamen i engelsk,- litteratur denne uken. Det er mye arbeid, men det er faktisk litt interessant også. Men jeg tror dette er siste runde med sånne påfunn. Skulle jeg få et innfall igjen, vær så snill å advare meg.

Sånn ser det ut hjemme. Salongbordet fullt med oppgaver, bøker og kommentarer. Og kaffe. Kaffe må til skal man greie å tenke. Arve er i Mosambik, så jeg har ihvertfall arbeidsro-

Sandaler til å gå med.
I dag gikk jeg til kirken (bilen var i Mosambik med Arve, og været var supert). Det tar 30 minutter, så det er jo ikke noen ekspedisjon akkurat, men jeg fikk mye oppmerksomhet. Ikke vanlig at en musungu (hviting) kommer vandrende gjennom gatene søndag morgen. Alle du møter blikket til, hilser. Og mange kom med hyggelige kommentarer, noen lo. Nesten så man får lyst til å gjenta eksperimentet. Hjem igjen fikk jeg flere tilbud om skyss, så det endte med at jeg tok imot et tilbud. En hyggelig kar fra Zakhele som lurte fælt på hvorfor jeg kom til fots og som var veldig interessert i Norge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar