søndag 23. januar 2011

Hjemme

Batikk med nesten bibelsk motiv, to fiskebåter som hjelpes ad med å dra inn fangsten
Det begynner å bli hjemmekoselig i huset vårt. Nå har jeg fått tak i denne batikken på et marked, og det blir straks mer vårt når det kommer litt "kunst" opp på veggene. Jeg synes det er deilig å komme hjem til meg selv etter jobb om dagene. Og det blir enda bedre når Arve er tilbake om en uke.

Så er jeg i gang med å lese engelsk litteratur. Sense and Sensibility av Jane Austen. Jeg trodde det skulle bli mye tid til lesing, men nei. Det som virkelig tar tid er å vente på hver liten opplasting på internett... Men jeg koser meg med å lese. (TVn funker ikke, fordi det er for mange trær over og rundt huset til å ta inn signal, men nå skal vi få tak i en som kan hogge ned litt av villniset.

I morges var jeg på gudstjenste i Zakhele F.E.A. Der var det undervisning om bønn og faste. De skal ha bønn og faste-uke til uka, med bønnemøte og ulike forbønnstema hver kveld. Det var ganske friskt og veldig gjennomtenkt, og jeg ble ganske imponert.



3 kommentarer:

  1. Det høres ut som du finner deg vel tilrette. Alt vel med Arve, han ble servert eplekake og is, og rett før han gikk oppdaget jeg at han nettopp var 60. Må si han holder seg godt og kommuniserer med ungdommen så flott (Knut O og kammerat var innom også. Du trenger ikke sørge over tape skiturer - her passer vannski best.
    Inger Sofie

    SvarSlett
  2. Må si du er flink å oppdatere bloggen! Masse bra lesing, og fine bilder. Så gøy å følge med hva som skjer:) Er på Dragvoll nå, og skal få kjøpt bøkene dine i dag! Så da får du ha en kjempefin dag!klem

    SvarSlett