onsdag 26. januar 2011

Sikkerhetsbevisst

Man er innelåst med gitter for vindu og dør
Etter at vi ble ranet mens vi bodde i Zambia (jeg satt alene hjemme med åpen dør og rettet oppgaver), og etter å ha hørt om en del ting som skjer her også, holder jeg alltid gitterdøra låst når jeg er alene hjemme. Da kan heller ytterdøra stå åpen. Det er litt fengselsfølelse, men man blir vant til det. Jeg passer på å ha nøkkelen på innsida.
Ikke mange forstyrrelser i denne cella, men uroen kommer vel som regel innenfra
Så har jeg fått eget bønnerom etter at jeg investerte i en plastikkstol. I denne cella forstyrrer ingen. Det er faktisk ganske deilig å ha et eget, fredelig sted til å lese, be, meditere. Og de ytre forholdene hjelper faktisk litt på konsentrasjonen...

1 kommentar:

  1. hehehe:) ja d va en fin celle du had fått dæ! du får ha cellemøte me pappa når han kommer:)så får du bare lukke øynene å tenke at du er på Sandom:)

    SvarSlett