torsdag 31. mars 2011

Jeg er blitt altmulig-kvinne

Oppstandelsen. Kvinnene kommer til graven og blir møtt av en engel foran graven
Oppstandelsen. den tomme graven med engnelen foran

IKT-læreplan
"Gjør det selv," er måten her. så nå har jeg laget pensumplan for IKT. Riktignok har jeg lastet ned noen planer fra nettet for å ha å støtte meg til. Men siden jeg nå er data-eksperten på huset, må jeg til pers. Frimodigheten kommer med behovene og forventningene.

Faktisk var det ganske interessant å jobbe med planen. Jeg så på Kunnskapsløftet der IKT er en av de grunnleggende ferdighetene, som skal være til stede i alle fag. Men det som sto der, var ikke veldig praktisk med tanke på hvilke konkrete dataferdigheter elevne skal ha. Jeg synes vår plan ble ganske konkret og praktisk. Holdninger til nettbruk er også med i pensum. Planen skal opp i lærerråd på mandag.

1 kommentar:

  1. Hei, ser du får til det meste. Gratulerer med enda en barnebarn. Jeg rakk så vidt å treffe Sara og den lille på flyplassen da jeg var på vei til København. Søt ja. Jeg håper på sol i morgen og en fin tur på ski i marka. Inger Sofie

    SvarSlett