lørdag 16. april 2011

Politikontroll

 I dag måtte Arve en tur på klinikken (vondt i ryggen), så jeg ble droppet på trening mens han kjørte dit. Han skulle hente meg på vei tilbake. Jeg ble først ferdig og krysset veien for å vente på rett side. Der var det en politisperring. det har vært mange av dem i det sist pga demonstrasjonene. (De er over, og noen fagforeningsleder og studentleder er arrestert.) Jeg tenkte å stille meg opp litt nedenfor politisperringen så jeg ikke skulle hindre politiets arbeid. Da ble jeg stoppet av en. Hvor jeg hadde tenkte meg til fots? Nei, jeg ventet på transport. Da er det best du står her hvor det er politi, så ingen kommer og raner deg. Ok. Jeg gikk og stilte meg på oversida. Politimannen på bildet lurte på om jeg ikke var kald. Det var litt regn i lufta, og jeg gikk i kortermer. Nei, det var ikke kaldt. Etter en stund sier han: Har du ringt han som skal hente deg? Ja, Han kommer nok snart. Etter en stund igjen: Kanskje du vil ha skyss med en av de bilene vi stopper her? Nei, jeg må nok vente. Etter en stund kommer en hvit mann kjørende: Er det han? Nei, det var ikke han. Endelig kommer Arve, jeg takker og sier ha det, han svarer: Thank you, Go well.
Så mye omsorg og oppmerksomhet fra noen politifolk som egentlig skulle sjekke om det var flere "opprørere" på veien! Sånn er det i Swaziland.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar