tirsdag 5. april 2011

Vi ser litt forskjellig på det

Eksotisk med en elefant ett foran oss på veien
 Etter besøket i Krüger har vi hatt noen interessante samtaler i lærerteamet. Vi er tre damer. Jeg fortalte entusiastisk om hvor fantastisk det var å komme nær innpå dyrene. Ingen av de andre hadde vært i Krüger. Nei, hva ville våre menn si hvis vi skulle foreslå det? Se på dyr,- og så? Jeg ser at verdier er forskjellige. Vi samler på opplevelser, og elsker naturopplevelser. Her er andre ting viktigere. Det er viktig å være stilig kledd. Folk her kan å kle seg. Når damene kommer på jobb, er det i det vi vil kalle festantrekk hjemme. Arve måtte kjøpe seg et slips som matchet skjorta for ikke å stikke seg helt ut blant de stilige mannfolkene på søndag.

Den ene læreren har vært i Norge. Når hun beskriver Norge, hører jeg at hun har lagt merke til en del tilng som vi ikke reflekterer over. Det er kjempeinteressant å samtale med folk, jeg synes jeg lærer nye ting og får tøyd perspektivene litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar