onsdag 16. februar 2011

Konkretisering i matematikkundervisningen

Mlungisi teller, mens Kolwa vil være med på bildet.
 Elevene har gått på barnehage, og der er det noen ganger i overkant av utenatlæring. Det kan godt hende at de kan ramse opp 1+2=3; 2+2=4; 3+2 =5; 4+4=8. Men hva er egnetlig 4? Se, det vet man ikke alltid. Nå har vi begynt med regning med konkreter. Flaskekorker. Alle skulle ha med minst 10 hjemmefra. En som ikke hadde flaskekorker, kom med småstein. Det fikk hun skryt for.
Mphilolenhle har lagt fram riktig antall flaskekorker.
 De fleste av elevene er veldig mortiverte og raske. Jeg har fungert litt som spes.ped. for et par av elevene som trenger litt ekstra hjelp. Det er koselig. Elevene er veldig takknemlig for litt ekstra oppmerksomhet.

Kabonde teller ivrig.

Ideal og Tibusiso regner 1+3
Hva byr dere for navnene?

1 kommentar: